Ile kosztują dane osobowe w Internecie?

W kolejnym odcinku naszego podcastu poruszamy tematykę danych osobowych w Internecie.

Podczas trwania rozmowy odpowiedzieliśmy między innymi na pytania:

  • Jak użytkownik stał się towarem?
  • Czy dane osobowe mają swoją cenę?
  • W jaki sposób agreguje się dane osobowe i do czego są one wykorzystywane?
  • W jakiej formie sprzedawane są dane użytkowników?
  • Jak głęboko firmy posuwają się w zbieraniu danych osobowych?
  • Czy powinniśmy bać się działalności handlarzy danymi osobowymi?

Jak powinieneś postąpić w przypadku kradzieży danych osobowych: https://instytutcyber.pl/rekomendacje/kradziezy-danych-osobowych/

W podcaście rozmawiają:

Jan Sobieraj – analityk i koordynator ds. wydarzeń w Instytucie Nowej Europy. Absolwent politologii na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim. Jego zainteresowania badawcze podzielone są między sytuację społeczno-polityczną państw obszaru Europy Wschodniej, ze szczególnym uwzględnieniem Rosji, a politykę wewnętrzną Polski oraz polską politykę wschodnią. Aktualnie swoje badania prowadzi w zakresie sektora energetycznego Rosji oraz jej relacji z UE.

Tadeusz Misterek – doradca w zakresie strategicznych polityk publicznych dla jednostek samorządowych oraz centralnych, absolwent stosunków międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego oraz politologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Swoje zainteresowania eksperckie skupia na transformacji cyfrowej oraz transformacji energetycznej. Wśród zrealizowanych przez niego projektów znajdują się m.in. analityczne, inwestycyjne, strategiczne czy planistyczne.

Oceń artykuł
Zobacz:  Uzależniający wymiar gier sieciowych

Inne wpisy

Odwiedź nasze media społecznościowe

10,272FaniLubię
243ObserwującyObserwuj
134SubskrybującySubskrybuj

Ostatnie artykuły

× Chat