Dane osobowe a nasze wybory. Jak kształtować świadomość?

Przeprowadzenie wyborów w Państwie demokratycznym? Jaką mamy pewność, że partia wyborcza uczciwie przekonała do siebie wyborców, skoro była w stanie ułożyć kampanię idealnie pod wyborcę?

Dziesiąty odcinek naszego podcastu porusza temat danych osobowych oraz kampanii wyborczych, które targetowane są w stronę wyborców.

Podczas trwania rozmowy odpowiedzieliśmy między innymi na pytania:

  • Dlaczego temat danych osobowych od kilku lat jest przywoływany w kontekście wyborów?
  • Czym jest tarcza prywatności oraz czym jest przypadek Schremsa?
  • Jak internet stał się tak ważnym narzędziem do targetowania politycznego?
  • Czym jest Cambridge Analytica?
  • Czy da się chronić przed targetowaniem w przestrzeni cyfrowej?
  • Jaki wpływ na najbliższą przyszłość może mieć analiza danych osobowych?


W podcaście rozmawiają:

Jan Sobieraj – analityk i koordynator ds. wydarzeń w Instytucie Nowej Europy. Absolwent politologii
na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim. Jego zainteresowania badawcze podzielone są między sytuację społeczno-polityczną państw obszaru Europy Wschodniej, ze szczególnym uwzględnieniem Rosji, a politykę wewnętrzną Polski oraz polską politykę wschodnią. Aktualnie swoje badania prowadzi w zakresie sektora energetycznego Rosji oraz jej relacji z UE.

Tadeusz Misterek – doradca w zakresie strategicznych polityk publicznych dla jednostek samorządowych oraz centralnych, absolwent stosunków międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego oraz politologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Swoje zainteresowania eksperckie skupia na transformacji cyfrowej oraz transformacji energetycznej. Wśród zrealizowanych przez niego projektów znajdują się m.in. analityczne, inwestycyjne, strategiczne czy planistyczne.

Oceń artykuł
Zobacz:  Schematy Ponziego i piramidy finansowe

Inne wpisy

Odwiedź nasze media społecznościowe

11,921FaniLubię
243ObserwującyObserwuj
159SubskrybującySubskrybuj

Ostatnie artykuły

× Chat