Cyberatak na Scandinavian Airlines

Linie lotnicze Scandinavian Airlines (SAS) padły w środę (24.05.2023) ofiarą cyberataku, w wyniku którego ich aplikacja i strona internetowa nie działały przez cały dzień. Grupa znana jako Anonymous Sudan najpierw zażądała od przewoźnika 3500 dolarów, a następnie zwiększyła swoje żądania do 175 000 dolarów.

To nie pierwszy raz, kiedy SAS stanął w obliczu ataku na swoją infrastrukturę IT. W lutym ta sama grupa, Anonymous Sudan, wyciekła dane klientów i spowodowała incydent który sprawił że użytkownicy aplikacji SAS byli zalogowani na kontach innych osób zamiast na swoich własnych. Według Cyber News to ta sama grupa hakerska ponownie zaatakowała SAS i 24 maja wyłączyła aplikację i stronę internetową na niespełna dobę.

Użytkownicy Twittera zaczęli zauważać, że nie mogą zalogować się na swoje konta w aplikacji SAS, a nawet strony internetowej. Szybko doprowadziło to do lawiny zapytań, ponieważ pasażerowie nie byli w stanie odprawić się ani wydrukować swoich kart pokładowych, zmuszając ich do udania się na lotnisko i ręcznej odprawy.

Żądanie okupu

Przestępcy natychmiast zażądali okupu za przywrócenie dostępu do usług SAS. Po początkowym żądaniu zaledwie 3500 dolarów, grupa podniosła swoje żądania do 175 000 dolarów. Pomimo ubezpieczenia od cyberataków, nie jest jasne, czy linia lotnicza zapłaciła okup, czy też zdołała przywrócić dostęp w inny sposób.

Anonymous Sudan rutynowo stosuje ataki typu Distributed Denial-of-Service (DDoS), aby spowodować przeciążenie serwerów i ich tymczasowe wyłączenie. Biorąc pod uwagę ich globalne źródła ruchu, linie lotnicze są podatne na tego typu ataki. W ubiegłym roku hakerzy zaatakowali m.in. linie lotnicze TAP Air Portugal, American Airlines, lotniska w Niemczech i Stanach Zjednoczonych.

Oceń artykuł
Zobacz:  Uzależniający wymiar gier sieciowych

Inne wpisy

Odwiedź nasze media społecznościowe

11,103FaniLubię
243ObserwującyObserwuj
147SubskrybującySubskrybuj

Ostatnie artykuły

× Chat